Terminal kart – ale po co mi to?

Terminal kart Terminal kart   ale po co mi to?
Terminal kart

Metan lub C4, która jest czystsza niż konwencjonalne gazu gazu, znajduje się w sieci krystalicznej węgla kamiennego na poziomie molekularnym. Mniej "sweet" gaz ziemny, który znajduje się w bardziej konwencjonalnych pola został wygenerowany przez węglowodorowych skał i uwięzione w porowatym i przepuszczalnym zbiornika skały, takie jak węglan rezerwy lub piaskowcem. Ciśnienie wody posiada coalbed metanu miejscu, co wymagało nowych technologii wiercenia, efektywnie wydobyć. No właśnie, czy naprawdę nie potrzebują? Skąd właściciel sklepu, czy innego punktu, gdzie przyjmuje płatności wie, że jego klienci wolą płacić gotówką, a nie kartą? Przecież raczej nie pyta ich o to.
Może dla części klientów to spory wysiłek, by zabrać ze sobą wystarczającą ilość gotówki w portfelu, żeby móc zapłacić za świadczenia usługi lub zakupione produkty. Bo trzeba o tym pamiętać, znaleźć bankomat w okolicy, zatrzymać się, zdążyć, etc.
Oczywiście, że rzadko o tym nie mówią właścicielowi, czy sprzedawcy, bo możliwość płacenia kartą nie jest dla klientów najważniejsza.

Liczą się przede wszystkim same usługi lub produkty, które chcą zakupić, ich renoma, opinie, miejsce, gdzie może je nabyć i właściciel oczywiście.

Pytanie tylko: czy nie warto docenić tego wysiłku klientów i ułatwić dostęp do swoich usług lub towarów, umożliwiając im płatności kartą?

Na to pytanie każdy właściciel placówki musi sobie sam odpowiedzieć.
Dla tych, którzy już teraz rozważają zainstalowanie terminala płatniczego, ale nie wiedzą do końca , jakie są tego korzyści i wady, przygotowałem krótki poradnik.

W 8 punktach pokażę Ci, jakie są zalety i wady terminala płatniczego w punkcie usługowym lub handlowym.

1. Nowi klienci. Ci, którzy dopiero zastanawiają się, gdzie dokonać zakupów, który sklep/salon/gabinet wybrać. Szukają informacji np. w internecie. Kiedy dwie placówki są w pobliżu siebie, mają podobny zakres usług lub produktów i zbliżone ceny, klient może wybrać tą, w którym mógłby zapłacić kartą. Szczególnie, jeśli w jej okolicy nie ma bankomatu.

2. Większy utarg. Możliwość świadczenia dodatkowej usługi podczas jednej wizyty, użycia lepszych materiałów, zakupienia dodatkowych, czy droższych produktów, etc. To może być niemożliwe,  kiedy podczas wizyty pojawią się nowe okoliczności i okaże się, że do przewidzianej ceny trzeba doliczyć dodatkową kwotę, a klient nie będzie taką dysponował.
Co wtedy zrobić? Prosić go, żeby poszedł do najbliższego bankomatu, podać nr konta i liczyć, że wpłaci brakującą kwotę, rozliczyć się podczas kolejnej wizyty?

3. Możliwość podwyższenia cen. Po pierwsze: klienci płacący kartą wydają więcej i chętniej niż ci, którzy płacą gotówką. Wynika to z faktu, że pieniądz fizyczny jest namacalny, trzeba go realnie wyciągnąć z portfela, natomiast pieniądz na koncie jest wirtualny. Po drugie: fakt wprowadzenia terminalu płatniczego i wynikające z tego udogodnienia może posłużyć za pretekst do podwyższenia cen.

4. Karta kredytowa. To szczególnie ważne przy droższych usługach lub produktach. Nie wszyscy bowiem klienci mogą sobie pozwolić na jednorazowy większy wydatek. W tej sytuacji posiadana przez nich karta może być przydatna. Będą mogli wtedy sfinansować zakup, a potem rozliczą się ze swoim bankiem (jeśli wiedzą, jak używać karty kredytowej nie poniosą dodatkowych kosztów w związku z tym wydatkiem lub znikome). Natomiast właściciel (sprzedawca) będzie miał klienta, który w przypadku płatności tylko gotówką w punkcie, mógłby zrezygnować z zakupu.

5. Bezpieczeństwo. Nie trzeba bowiem przechowywać i transportować gotówki. Część utargu jest bowiem od razu na koncie. Wielu klientów też nie chce nosić przy sobie większej gotówki.

6. Obsługa urządzenia. To jest naprawdę proste. Część właścicieli placówek boi się